View More

Κύκλος Chronotopia

Υπόλοιπη Ελλάδα Πειραιώς 260, Άγιος Ιωάννης Ρέντης 182 33, Ελλάδα Πειραιώς 260

Πέντε πρωτότυπα έργα ηλεκτρονικής μουσικής και μία οπτικοακουστική εγκατάσταση, που αντλούν υλικό από τη μουσική του παρελθόντος, θα παρουσιαστούν στην Πειραιώς 260.

01 Οκτ. 2021
20:00
19 Day(s) Ago
0.00

Πώς μπορεί η θεωρία του κόσκινου και η χρήση της από τον Ιάννη Ξενάκη να εμπνεύσει έναν συνθέτη αλγοριθμικής και σύγχρονης computer music; Πώς μεταφέρεται μια γραφική παρτιτούρα του Ανέστη Λογοθέτη σε γλυπτική εγκατάσταση από βαμβάκι, ξύλο και καθημερινά αντικείμενα; Πώς επανερμηνεύεται το έργο του Μιχάλη Αδάμη μέσα από modular synthesizers, samples και μαγνητόφωνα; Πώς ένα νέο λογισμικό μουσικής σύνθεσης αλληλεπιδρά με μια ομάδα μουσικών που έχει σα στόχο τη μελέτη συστημάτων χορδίσματος στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων;
Στο διήμερο Chronotopia θα παρουσιαστούν έξι οπτικοακουστικά έργα που δημιουργήθηκαν μέσα από το εργαστήριο ηλεκτρονικής μουσικής σύνθεσης Chronotopia Echoes/Αντηχήσεις, στο αρχείο του Κέντρου Σύγχρονης Μουσικής Έρευνας (ΚΣΥΜΕ, Αθήνα). Το διήμερο πρόγραμμα περιλαμβάνει επίσης τρεις νέες αναθέσεις/έργα από τους καλλιτέχνες Σοφία Ζαφειρίου, Άντη Σκορδή και Khyam Allami, βασισμένες στο διαπολιτισμικό μουσικό λογισμικό Apotome και Leimna, του ίδιου του Khyam Allami, καθώς και live sets από τη βερολινέζα παραγωγό (και συνθέτρια) Nene H και τους καλλιτέχνες Thano Hana και Morah.

Συγχρόνως, θα πραγματοποιηθούν συναυλίες ηλεκτρονικής μουσικής από εγχώριους και διεθνείς καλλιτέχνες.

Το κοινό θα παραμένει καθιστό καθ’ όλη τη διάρκεια των συναυλιών


Κύκλος Chronotopia
Ο Κύκλος Chronotopia αποτελεί μία διεθνή συνεργασία ανάμεσα στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, το Goethe-Institut Athen, το φεστιβάλ ηλεκτρονικής και πειραματικής μουσικής CTM του Βερολίνου και το ΚΣΥΜΕ . Το πρόγραμμα διερευνά τις «αντηχήσεις» μεταξύ της παλαιότερης και της σύγχρονης μουσικής, του ήχου και των πολυμεσικών πρακτικών, επαναδιατυπώνοντας μουσικές μορφές και πρακτικές που προηγούνται της νεωτερικότητας. Εστιάζει ιδιαίτερα στην «αρχαιολογία των μέσων» και των αρχειακών υλικών. Αποφεύγοντας μια γραμμική θεώρηση του χρόνου ως κατασκευής που αναπαράγει μια στερεοτυπική έννοια της προόδου, το Chronotopia υιοθετεί και εξερευνά κυκλικές και σπειροειδείς θεωρήσεις της ιστορίας και του χρόνου, αφηγηματικές πτυχές, παράλληλες πολιτισμικές διαδόσεις και περιπτώσεις κατά τις οποίες το παρελθόν και το παρόν συγκλίνουν το ένα μέσα στο άλλο προκειμένου να παράγουν έναν καινούργιο διάλογο. Ο ήχος, η μουσική και οι πρακτικές των μέσων επιτρέπουν την εμφάνιση εναλλακτικών χωροχρόνων και αφηγήσεων.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

1 Οκτωβρίου 2021, 20:00

Χρονοτοπία Echoes/Αντηχήσεις - Πρεμιέρα νέων έργων
20:00 - 22:00 - Σοφία Ελένη Ξεζωνάκη Εγκατάσταση
22:00 - 22:40 - Gaspar Cohen Audiovisual piece
22:50 - 23:20 - Giulia Vismara Live performance
23:30 - 00:00 - Max Eilbacher Live performance

Πρεμιέρα νέων έργων με τη χρήση του Apotome / Leimma
00:20 - 00:35 - Σοφία Ζαφειρίου Live performance
00:40 - 01:10 - Khyam Allami Live set
01:15 - 01:45 - Άντης Σκορδής Live set

Closing act
01:50 - 02:20 - Thanos Hana Live set


2 Οκτωβρίου 2021, 20:00

Χρονοτοπία Echoes/Αντηχήσεις Πρεμιέρα νέων έργων
20:00 - 22:00 - Σοφία Ελένη Ξεζωνάκη Εγκατάσταση
22:00 - 22:50 - Alyssa Moxley Live performance
23:00 - 23:30 - Σάββας Μεταξάς Live performance

Closing acts
23:45 - 00:25 – Nene H Live set
00:35 - 01:30 - Morah Live set

Chronotopia Echoes / Αντηχήσεις Πρεμιέρες νέων έργων
Στο Chronotopia Echoes / Αντηχήσεις συμμετείχε μια ομάδα sound artists και συνθετών ηλεκτρονικής ή ηλεκτροακουστικής μουσικής, που επιλέχθηκαν μέσω Open Call, και κλήθηκαν να πραγματοποιήσουν έρευνα στο αρχείο του ΚΣΥΜΕ υπό την καθοδήγηση της Anke Eckardt και του Άκη Σίνου, με σκοπό να δημιουργήσουν νέα έργα που θα παρουσιαστούν για πρώτη φορά στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου.
Στο 'Post Kollisionen' η Σοφιαλένα Ξεζωνάκη παίρνει ως αφετηρία τη γραφική παρτιτούρα του Ανέστη Λογοθέτη για το 'Kollisionen' (1970) προκειμένου να δημιουργήσει μια γλυπτική εγκατάσταση. Χρησιμοποιώντας ποικίλα υλικά (αφρό, ξύλο, βαμβάκι και καθημερινά αντικείμενα) η Ξεζωνάκη καλεί τους επισκέπτες να κινηθούν μέσα στον χώρο και να έρθουν αντιμέτωποι με μια σειρά από απροσδόκητες χωρικές δυνατότητες.
Το "Iterative Cast" του Gaspar Cohen εξετάζει αντιθέσεις μεταξύ των διαφορετικών επιστημολογικών θέσεων και είναι μια εξερεύνηση της αβεβαιότητας ως ενδεχομενικότητα. Αυτό επιτυγχάνεται με τη ζωντανή επεξεργασία ηχητικών αποσπασμάτων που συλλέχθηκαν από το αρχείο του ΚΣΥΜΕ/CMRC: μεταφράζοντας το αρχείο σε έναν ακουστικό χώρο που βρίσκεται διαρκώς σε εξέλιξη, απηχεί κυκλικές και σπειροειδείς ιδέες της ιστορίας, αφηγηματικές αναδιπλώσεις, την αναδιαμόρφωση πολιτισμικών πρακτικών και οντο-τεχνολογικές διαταραχές.
Η Giulia Vismara θα παρουσιάσει το "Clangor Lucis", μια τρισδιάστατη σύνθεση που διερευνά τη συμβιωτική σχέση μεταξύ χώρου και ήχου. Εμπνευσμένη από μια φωτογραφία του 'Πολύτοπου  των Μυκηνών' (1978) του Ιάννη Ξενάκη που βρέθηκε στο αρχείο του ΚΣΥΜΕ/CMRC, το έργο της παράγεται από τα διαφορετικά φωτεινά σχήματα, όγκους και σημεία που αναδύονται από την ασπρόμαυρη δισδιάστατη επιφάνεια της φωτογραφίας, γεμίζοντας και διεκδικώντας τον χώρο.
Αντλώντας έμπνευση από τη θεωρία του κόσκινου και τη χρήση της από τον Ιάννη Ξενάκη ως μέθοδος για τη δημιουργία τονικών και ρυθμικών ακολουθιών, το έργο του Max Eilbacher λειτουργεί ως γέφυρα μεταξύ των πρώτων πειραμάτων αλγοριθμικής σύνθεσης και της σύγχρονης computer music. Χρησιμοποιώντας μια ειδικά προσαρμοσμένη εφαρμογή της μαθηματικής διαδικασίας, το έργο του "Partial Patterns #1" είναι μια παιχνιδιάρικη μελέτη της κατασκευής ακουστικών μορφών.
Στο 'City Replica Souvenir' η Alyssa Moxley επιχειρεί να οραματιστεί και να υλοποιήσει την απραγματοποίητη πρόταση του Ξενάκη για ένα 'Πολύτοπο Αθηνών'. Ακολουθώντας ένα λεπτομερές, χειρόγραφο προσχέδιο που υπάρχει στο αρχείο του ΚΣΥΜΕ/CMRC, θα συνδυάσει ένα σύνολο από foley ήχους που θα δημιουργηθούν σε πραγματικό χρόνο και ηχογραφήσεις πεδίου. Το έργο διερευνά τη σχέση μεταξύ των χωρικών συνθέσεων 'Πολύτοπα' του Ξενάκη και των αστικών διαγραμμάτων, που επίσης βρέθηκαν στο αρχείο, τα οποία δημιούργησε ο συνιδρυτής του ΚΣΥΜΕ/CMRC Ιωάννης Παπαϊωάννου, στο πλαίσιο της μελέτης του αρχιτέκτονα Κωνσταντίνου Δοξιάδη για την Αθήνα, με τίτλο “Ανθρώπινη Κοινότητα”, στις αρχές της δεκαετίας του 1960
Η σύζευξη της παράδοσης με τη νεωτερικότητα, μέσα από το πρίσμα της ζωής και του έργου του συνθέτη Μιχάλη Αδάμη, είναι το θέμα της ζωντανής ηχητικής δράσης που συνέθεσε ο Σάββας Μεταξάς για το Chronotopia/Echoes. Χρησιμοποιώντας σαν πρωτογενή πηγή τη μουσική του Αδάμη και χρησιμοποιώντας modular synthesizers, μαγνητόφωνα και samples, ο Μεταξάς επιδιώκει να επανερμηνεύσει το έργο του πρωτοπόρου συνθέτη και να φωτίσει πτυχές της μουσικής του που είναι ακόμα και σήμερα επίκαιρες.

Apotome live performances
Το Apotome είναι ένα διαπολιτισμικό σύστημα/λογισμικό μουσικής σύνθεσης και ερμηνείας βασισμένο σε πρόγραμμα περιήγησης (browser-based) που εστιάζει στη χρήση συστημάτων μικροτονικών χορδισμάτων και των υποσυνόλων αυτών (κλίμακες/τρόποι). Αποτέλεσμα της τρέχουσας διδακτορικής έρευνας του καλλιτέχνη και μελετητή Khyam Allami και της σε βάθος συνεργασίας του με το Counterpoint, το creative studio που διευθύνουν οι Tero Parviainen και Samuel Diggins, το Apotome είναι μια προσπάθεια ανάδειξης των πολιτισμικών ασυμμετριών και προκαταλήψεων που ενυπάρχουν στα σύγχρονα εργαλεία μουσικής δημιουργίας και σύνθεσης, παράλληλα με το αλληλένδετο πλέγμα των μουσικών, εκπαιδευτικών, πολιτιστικών, κοινωνικών και πολιτικών προεκτάσεών τους.

Για το Chronotopia, ο Allami συνεργάστηκε με τους καλλιτέχνες Άντη Σκορδή και Σοφία Ζαφειρίου με εργαλείο το Apotome και με στόχο τη μελέτη συστημάτων χορδίσματος στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων. Οι τρεις καλλιτέχνες δημιούργησαν νέα έργα, τα οποία θα παρουσιαστούν σε πρώτη εκτέλεση την Παρασκευή, 1 Οκτωβρίου.

Ο Άντης Σκορδής εστιάζει στις ηχητικές ατμόσφαιρες του Φρύγιου τρόπου του Πτολεμαίου (Ptolemy’s Whole Tone diatonic scale) δημιουργώντας μια εμπειρία “ηχητικής ταλάντωσης” στην οριακή εκείνη περιοχή μεταξύ της βαθιάς νύχτας και της γέννησης του καινούργιου/νέου. Με εργαλεία επί σκηνής έναν υπολογιστή, μια κιθάρα και ένα ξυλόφωνο Balafon1, εγκαθιστά διαφορετικά midi clocks σε δύο λογισμικά - το Apotome και το Ableton Live - για να δημιουργήσει ένα μουσικό έργο με ακανόνιστη πολυρυθμία, επηρεασμένη και εμπνευσμένη από την πολύχρονη ενασχόλησή του με την μπαλινέζικη gamelan και την καρνατική μουσική.

Η Σοφία Ζαφειρίου εξερευνά τον ηχητικό κόσμο της επαυξημένης εκτέλεσης βιολιού, υπερβαίνοντας μη δυτικούς ρυθμούς και τρόπους, χρησιμοποιώντας ηλεκτρονικές και στοχαστικές διασυνδέσεις, θόρυβο και ελεύθερο αυτοσχεδιασμό.

Οδηγίες για την προσέλευση των θεατών στους χώρους της Πειραιώς 260.

*Για την είσοδο του κοινού στις παραστάσεις που πραγματοποιούνται σε κλειστούς χώρους απαιτείται η επίδειξη έγκυρου πιστοποιητικού εμβολιασμού ή πιστοποιητικού νόσησης σύμφωνα με τις διατάξεις της ΚΥΑ υπ΄ άρ. Δ1α/ΓΠ.οικ.44779 (ΦΕΚ 3117/Β 16.07.2021). Η είσοδος γίνεται με τη χρήση μάσκας και με την τήρηση των αποστάσεων τόσο κατά την προσέλευση όσο και κατά την διάρκεια των παραστάσεων και σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ. Άρνηση επίδειξης σχετικού πιστοποιητικού εμβολιασμού ή έλλειψη αυτού καθιστά την είσοδο μη επιτρεπτή στον κάτοχο του εισιτηρίου χωρίς αξίωση επιστροφής του αντιτίμου που κατεβλήθη για την αγορά αυτού.

Εισιτήρια: ΔΙΑΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΖΩΝΗ 25€ • ΖΩΝΗ Α΄ 20€ – ΦΟΙΤΗΤΙΚO / 65+ / ΚΑΛΛ. ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ 16€ • ΖΩΝΗ Β΄ 15€ – ΦΟΙΤΗΤΙΚO / 65+ / ΚΑΛΛ. ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ 12€ • ΑΜΕΑ / ΑΝΕΡΓΩΝ / ΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚO ΚΑΛΛ. ΣΧΟΛΩΝ 5€


Πώληση Εισιτηρίων aefestival.gr | tickets.aefestival.gr | ticketservices.gr / 210 7234 567 /
Κεντρικά εκδοτήρια (Πανεπιστημίου 39) & Καταστήματα Public

Χώρος

Πληροφορίες για τον χώρο: Πειραιώς 260

T.: 210 9282900

 

Πρόσβαση

Ο χώρος του Φεστιβάλ Αθηνών με αριθμό 260 στην οδό Πειραιώς βρίσκεται στον Ταύρο, στο ίδιο οικοδομικό τετράγωνο με τη Σχολή Καλών Τεχνών, δεξιά κατεβαίνοντας προς Πειραιά αρκετά μετά την διασταύρωση της οδού Χαμοστέρνας. Η είσοδος στο χώρο γίνεται μόνο από την οδό Πειραιώς 260.

Με τον ηλεκτρικό

Στάση «Καλλιθέα» (Σιβιτανίδειος Σχολή) Αποβιβάζεστε και βαδίζετε παράλληλα με τις σιδηροδρομικές γραμμές προς Πειραιά μέχρι την οδό Δημητσάνας. Εκεί στρίβετε δεξιά, βγαίνετε στην οδό Πειραιώς, την διασχίζετε και πορεύεσθε για λίγο δεξιά προς Αθήνα μέχρι την είσοδο στην Πειραιώς. www.isap.gr

Με λεωφορείο

Στάση «Υφαντήρια» ή «Σχολή Καλών Τεχνών» (Αρ. Γραμμής 049, 914) www.oasa.gr

Με πούλμαν

Μετά το τέλος των παραστάσεων, ένα πούλμαν θα κάνει τη διαδρομή Πειραιώς 260 - Πλατεία Συντάγματος. Οι θεατές μπορούν να απευθυνθούν μετά το τέλος των παραστάσεων στους ταξιθέτες.

Στάθμευση

Εντός του χώρου υπάρχει έκταση για στάθμευση 230 ιδιωτικών αυτοκινήτων, ενώ οι θέσεις για πούλμαν είναι περιορισμένες.  

Άτομα με αναπηρίες

Η πρόσβαση είναι εφικτή στο θέατρο και υπάρχουν ειδικά W.C. Η τιμή του εισιτηρίου ορίζεται στην κατώτερη τιμή (φοιτητικό).

FEATURED TODAY

Εμπνευσμένος από τη ρήση του Neil Young, ο Ζώης Χαλκιόπουλος επιλέγει 5 τραγούδια που μοιάζει να ακούγονται καλύτερα στις live εκτελέσεις τους από τις πρωτότυπες ηχογραφήσεις. Συν ένα opposite effect - έκπληξη.
Kάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να μοιραστεί. Στο νέο του Snap(shots) ζει με δύο ταινίες που του πήραν το μυαλό.

Ο Κωνσταντίνος Τσάβαλος έγραψε το ελληνικό Trainspotting και επιλέγει ένα soundtrack εμπνευσμένο από 10 καρέ του βιβλίου.

HOT STORIES

Ένα τραγούδι από τα sessions του Chinese Democracy, με νέες ηχογραφήσεις από Slash/Duff, έγινε μόλις διαθέσιμο

Με αφορμή το upload του δίσκου Mέσα στη Νύχτα των Άλλων στο YouTube, ο τραγουδιστής μοιράστηκε στο Facebook ιστορίες από την περίοδο που ηχογραφούσε με τις Τρύπες το κύκνειο άσμα του συγκροτήματος

Σε ηλικία 39 ετών άφησε την τελευταία της πνοή η Sarah Harding, τραγουδίστρια των Girls Aloud

Top
0
Shares